Blog Hits

May 31, 2016

Berapa ml air putih yang perlu diminum mengikut berat badan?

Assalamualaikum :)

Dukacitanya dimaklumkan bahawa berat badan kita dah bertambah menjadi 58 kg :( Ini tidak patut. Memang tak patut. Aku berazam nak turunkan hingga 48 kg. Benda pertama yang kena buat ialah minum banyak air putih. 

Haah, banyak. Tapi banyak mana? Pernah korang ambil tahu? Macam mana nak tahu? 

Pergi SINI


Masukkan beratjenis aktiviti korang dan Malaysia ni Tropical. Then, klik "Calculate".


Dah pun dapat jawapannya. So, disiplinkan diri bermula harini untuk ikut panduan ni. InsyaAllah, moga usaha jaga kesihatan tubuh badan diberkati Allah swt. Nak nak masuk bulan puasa ni kan :) Lagi perlu air ni. 

Moga bermanfaat untuk semua. 

Till then.

Wassalam.


2 comments:

Tomodachi said...

oh, tq share, sy kene minum 10 gelas sehari :)

Nurul Syafiqa said...

Welcome Tomo comel :)

Followers