Blog Hits

July 22, 2016

Mata tu beli kat mana?

Assalamualaikum :)

Sedang aku dan rakan sekerja hendak berjalan pulang menuju ke kereta memasing, tetiba seorang wanita yang bekerja di kedai cermin mata itu menegurku. Tika itu, wanita itu sedang bersembang bersama sama dengan rakan sekerja yang juga berpakaian serupa dengannya.

Akak tu: Dik, dik. Cantiklah baju awak ni. Awak beli kat mana? Kat butik tu ea?

(Butik itu merujuk kepada butik tempat aku bekerja)

"Eh tak. Saya beli online baju ni", jawabku.

"Oh, takde ea kat butik tu?", tanyanya lagi

"Haah, takde", jawabku sambil tersenyum.

Tetiba....

Abang tu: Mata tu, mata tu beli kat mana?

Mula mula , aku blur. Mata apa? Kataku dalam hati. Lepas 5 saat, aku gelak sendiri. Diorang sekumpulan pun turut gelak.

Amboi.. amboi haha!

Till then,
Wassalam

No comments:

Followers