Blog Hits

October 6, 2016

I am forever His

Assalamualaikum :)

"Jangan terlalu mengharap pada manusia"

Satu ungkapan yang sering kali kita dengar. Juga kesilapan yang sering kita lakukan.

Yes. Do not expect something/someone to make us happy. Happiness comes from within.

Ya. Jangan harapkan balasan daripada orang walaupun kita dah tolong dia macam macam.

Bilamana yang terjadi pada kita tu tak seperti yang kita harapkan kita akan frust. Kecewa. Lalu, menyalahkan orang lain. Kita akan tuding jari kat orang lain. Kan?

"Actions speak louder than words"

Bilamana janji yang ditabur tak semanis perbuatannya, tetap juga kita menuding jari pada manusia.

Sedangkan pengharapan itu hanya layak disandarkan pada Allah swt, Tuhan Yang Satu.

Sedarlah. Semua yang kita ada didunia ni hanyalah pinjaman. Malah, orang yang kita sayang dan menyayangi kita juga adalah pinjaman. Tidak kira baik atau kurang baik pun seseorang itu, ia tetap pinjaman.

Then, expect something good only to Allah swt. Benarlah bahawa doa itu senjata orang Muslim. Everything kita nak, mintaklah padaNya. But, be careful with what you wish. Because, tak semua yang kita suka adalah baik untuk kita. Sesungguhnya, hanya Allah swt yang Maha Mengetahui.

Tiap hari, mohonlah apa yang terbaik untuk kita. Bukan asyik meminta apa yang kita suka.


Through ups and downs in my life, Allah swt always with me. I am forever His.

Till then,
Wassalam ❤

No comments:

Followers