16 July 2018

TAKAFUL/INSURANS KINI SATU KEPERLUAN

Assalamualaikum, bloggers ❤️

Harini nak share awareness tentang takaful lah macam biasa :) Siapa lagi nak buat kerja ni kalau bukan saya kan heeee.

Okay guys, takaful kini bukan lagi kehendak. Dah memang menjadi satu keperluan tau takaful ni seiring dengan kos sara hidup yang semakin tinggi tahun demi tahun. Kita tak boleh kawal tau kenaikan kos hospital semua, tapi kita boleh bersedia lebih awal. Sediakan payung sebelum hujan.

Jangan rasa rugi bayar takaful tiap bulan sebab ini keperluan yg wajib kita sediakan demi perlindungan kewangan kita.







Sebolehnya, kita nak elakkan perkara sebegini berlaku pada kita. Lebih baik bersedia berbanding terpaksa meminta minta. Dan jangan pula kita bertangguh bila dah ada niat nak buat takaful :)

Seeloknya mulalah asingkan sedikit dari simpanan kita setiap bulan untuk simpanan dalam takaful ni. Percayalah, sangat membantu suatu hari nanti :)

Untuk pertanyaan lanjut atau quotation percuma, 
Ask me more at 014-8429745

Till then,
Wassalam :)


2 comments:

Sheila Adziz said...

sis bagaimana kalau ada yang tak mampu mengambil takaful, seperti mereka yg makan pagi kais pagi makan petang kais petang.... serta ibu tunggal yg mempunyai anak ramai dan hanya berniaga goreng pisang....

Nurul Syafiqa said...

Hai Sheila :)

Tak mampu ni subjektif. Ada jugak yg hanya bekerja sbg pemandu lori/bas, tp ada takaful. Berbalik kpd priority kita sis. Tak banyak, 10% drpd income kita je yg kita boleh asingkan utk takaful :)

Org yg berniaga ni insyaAllah rezekinya murah :) Lg2 anak ramai. Lg lah sgt memerlukan takaful. Ejen akan kirakan bulanan takaful mengikut keperluan dan kemampuan seseorang. Kemampuan dan keperluan kita berbeza.

InsyaAllah. Jika sis nak tahu lebih lanjut. Boleh terus whatsapp je saya ya 014-8429745. Sy cuba consult sis dengan ilmu yg saya ada mengenai takaful.